torstai 26. tammikuuta 2012

Lempilelut

Aloitin viime tiistaina vihdoinkin valokuvauskurssin. Luulin että osaan jotenkin kameraani käyttää (Canon EOS 450D), mutta PYH! Jo ekan kurssin aikana minulle valkeni jo ensi metreillä paljon asioita. Olen siis enemmän kuin tyytyväinen kun ilmoittauduin sinne! Suosittelen kyllä kaikille! Kurssilla oli niin uusia "tietämättömiä" (niinkuin minä) sekä vanhoja konkareita. 

Eilen kauniissa auringonpaisteessa sitten kokeilin, sisällä kylläkin, vähän tiistain oppeja. Ihan vain sohvalta käsin, ohjekirja vieressä :)
Kuvattavaksi pääsivät vanhempi poika lempileluineen. 



Pitäisi kyllä opetella käyttämään sitä jalustaa. Kummasti vain kuvat aina vähän tärähtää, eikä siitä jalustasta paljon apua ole tuolta kaapista käsin :/  Näissä kuvissa harjoittelin kohdentamista sekä valoisuuden säätämistä. Ja mä oon ihan solmussa noiden ISO säätöjen kanssa!
Mutta opettelu jatkuu. Tämä taitaa olla kyllä sellainen laji, missä ei ole koskaan valmis...

Mukavaa torstaita!

7 kommenttia:

  1. Hienoja kuvia! Taidan tulla sulle oppiin :D

    VastaaPoista
  2. Apua! Munkin pitäis ehdottomasti käydä joku tommonen kurssi, samalla vehkeellä kuvailen minäkin. Mies on paneutunut jonkin verran eri ohjelmien saloihin ja harjoittelee just niitä isoja sun muita. Mutta minä senkun räpsin menemään... Sais kyllä varmasti paljon enemmän irti kamerasta, kun viittis vähän opiskella. Jalusta on meilläkin hankintalistala. Yhden jo ostin miehelle kirpparilta, mutta ei se käynytkään meidän kameraan...pöh.
    Mukavia treenailuja sinne!

    VastaaPoista
  3. Oon suunnitellu sen sata kertaa että menisin valokuvaiskurssille, mutta hirvittää että älyääkö siellä mitään...oon jotain valokuvausoppaita lueskellu ja ne kameran perusasiat menee jo ihan yli hilseen :P

    Hienoja kuvia kyllä...hmm..no ehkä joku päivä :D

    VastaaPoista
  4. Saat sitten mua kans opettaa! :) Tai sitten ens kerralla tehdään niin, että mä meen kurssille ja sä hoidat lapsia ;)

    VastaaPoista
  5. Hienoja kuvia ja kuvakulmia! Kivanoloinen blogi.
    Liityin lukijaksi.

    Mukavaa viikonloppua.

    VastaaPoista
  6. Ihana ihana ihana tuo viimeinen kuva! Mä haluaisin ehdottomasti myös kursseilemaan, mutta katsotaas nyt!

    VastaaPoista

Kiitos viestistäsi :)