lauantai 28. heinäkuuta 2012

Kuusamo

Teimme viiden päivän reissun pohjois suomeen. Olen sielläpäin itse ollutkin viimeksi joskus lapsena, joten oli kiva käydä siellä pitkästä aikaa.

Mökki itsessään oli jo mahtava, puhumattakaan mökin ympäristöstä.
Rantasauna lämmitettiin joka päivä, tietysti, ja kalassa käytiin useasti päivässä.




Pelkäsimme hieman etukäteen, että hyttyset syövät meidät elävältä, mutta onneksemme niitä ei kyllä kovin paljon ollut. Voin sanoa, että näin porojakin enemmän kuin ötököitä!


Yhtenä päivänä kävimme myös Rukalla ihastelemassa maisemia ja osa meistä laski kesäkelkkaradasta.



Hissikyyti oli aika hurja, mun vatsan pohjassa se ainakin aluksi tuntui, mutta kelkkaradasta olisin voinut laskea mooonta kertaa :D
Tyydyin nyt kuitenkin yhteen kertaan, koska mun kaveri huusi koko matkan että: "JARRRUTAA!!"


Vuoren huipulla oli ihan mielettömät maisemat, mutta kamera jäi alas :(
Parkkipaikalta nappasin kuitenkin tämän kuvan.


Viimeinen ilta mökillä oli kaunis.
Tänne täytyy päästä toistekin, vaikka ajomatka olikin aika pitkä!!
Ihme kyllä se meni ihan loistavasti pienten lasten kanssa.




Kävimme samalla reissulla myös Santa parkissa sekä kiersimme pienemmällä porukalla pienen karhunkierroksen, mutta niistä kerron lisää myöhemmin.

1 kommentti:

  1. Oi, miten ihanan näköistä. Mä olen päässyt vain kerran elämäni aikana pohjoiseen ja meidän lapset eivät koskaan. Olisi kyllä mukavaa tehdä moinen reissu! Kuusamo siis laitettu muistiin :)

    VastaaPoista

Kiitos viestistäsi :)