perjantai 21. elokuuta 2015

Hellivä aurinko ja joululahjatuumailua

Mulla on kyllä ollut ihan huippuhyvät lomasäät! 
..ja mitä nyt voi uskoa säätiedotuksia niin näyttää helle jatkuvan, ihan niinkuin mun lomakin ;)


Mitään suurempaa tekemistä ei ole voinut kehitellä, kun isommat lapset on jo koulussa, mutta jokapäivä ollaan tehty jotain kivaa. Käyty uimassa yms.
Aivan ihanaa kun rannallakin tarkenee olla iltaan saakka.


Loman aikana on ihan kiitettävästi ehtinyt myös lukea.
Tämän vuoden kirjailija suosikki on ehdottomasti Kate Morton. Hylätty puutarha ja paluu Rivertoniin kapuaa ehdottomasti mun top-listan kärkeen. 


Joulahjojakin olen jo suunnitellut. Päätin, että tänä vuonna teen itse lahjat, niin pitkälle kuin mahdollista. Koulutarvikeostoksilla sitten osuikin silmään tämä juuri julkaistu puikkomaisterin kirja. Eihän sitä voinut jättää ostamatta. Joku siis ainakin saa sukat lahjaksi ;)


ja kirjan innostamana oli pakko päästä lankakaupoille. Tuskallisen parin päivän odotuksen jälkeen pääsin vihdoin Tapion lankataloon ostoksille, kun sattui (melkein) matkanvarrelle. Sen verran on kaukana, ettei sinne ihan vain lankojen takia lähde ajelemaan. 


Voi siis sanoa, että puolet lahjoista on jo ostettu (ainakin) :)
Toteutusta vaille vain...
Mutta olen kuitenkin päässyt jo alkuun, yksi (toive)lahja on jo peräti valmis. Siskon neljä-vuotias tyttö pyysi, että tekisin hänelle bonchon ja sen olen saanut valmiiksi. Väritoiveet oli hyvin selvät, toivottavasti tämä nyt miellyttää :) 


Puikkomaisterin ohjeilla on myös valmistumassa jotain...
Josko kerrankin kun olen ajoissa asialla niin saisin myös lahjat jouluksi valmiiksi. Tähän asti on jäänyt aina niin viimetinkaan, että on saanut unohtaa kaikki hienot suunnitelmat. Toki elämäntilannekin on ollut toinen. Nyt saan jopa hetken kutoakin rauhassa, kun kukaan ei varasta lankakerää tai hypi sylissä... ainakaan niin usein ;)


Ei se helle näköjään estä hullua ajattelemasta joulua tai kutomasta...
Meitä on moneen junaan :D 

2 kommenttia:

  1. Mulla on tapana myös elokuulla alkaa suunnitella joululahjoja :) haluaisin osata kutoa/virkata niin hyvin että viitsisi lahjoja tehdä mutta.. :/ Ehkä mä vielä joskus opettelen :D

    VastaaPoista

Kiitos viestistäsi :)